La Cristina Carbonell i la Natalia Bedregal són una parella lingüística del Voluntariat per la llengua (VxL) nascuda en el marc del projecte impulsat a l’Escola GEM de Mataró per posar en contacte docents i famílies del mateix centre. S’han reunit durant els darrers mesos i han fet juntes tota mena d’activitats culturals i de lleure. Els hem demanat que ens expliquin breument la seva experiència.
Cristina (voluntària): Fa uns mesos, a l'escola on treballo, el GEM, demanaven voluntaris per fer parelles lingüístiques. Quan vaig rebre el correu, ho vaig comentar a casa i la meva filla Clara em va dir que, si m'hi apuntava jo, ella també.
Uns dies més tard vam fer la primera trobada. Ens vam repartir segons la nostra disponibilitat i tant a mi com a la Natàlia ens anava bé trobar-nos els divendres a la tarda.
La setmana següent ja ens vam trobar. Ens vam explicar moltes coses: què fèiem, on vivíem, com era la nostra família... La Natàlia té una vida molt interessant. Nascuda a Bolívia, ha viscut a molts llocs i finalment ha vingut a parar a Mataró. Jo no m'he mogut del Maresme.
Som diferents, però hem descobert que tenim moltes coses en comú. Hem anat a la platja, a berenar pel centre de Mataró, a comprar, a presentacions de llibres i també a concerts.
Tot i que, en teoria, ja hem fet les setmanes que ens tocaven, hem decidit que ens continuarem trobant. Així la Natàlia podrà continuar parlant en català.
Natalia (aprenenta): Fa quatre anys que vaig arribar a Mataró. El primer any vaig inscriure'm a un curs de català al Centre de Normalització Lingüística (CNL) del Maresme, però vaig haver de deixar-ho perquè vaig començar a treballar. Quan em vaig assabentar que hi havia un projecte de parelles lingüístiques, em va interessar molt.
He tingut la sort de tenir la Cristina com a parella. Hem quedat els divendres i hem fet diferents activitats, com anar a inauguracions de llibres, passejar pel port, algun encàrrec del dia a dia, prendre un cafè, un gelat, etcètera, però sobretot he pogut practicar el català.
La Cristina és molt pacient, té moltes històries interessants per explicar i també sap escoltar. A més a més, durant el projecte ha estat suggerint activitats diferents i interessants que m'han donat l'oportunitat d'interioritzar més la llengua.
Voldria agrair a tots els responsables d'aquest projecte i a la Cristina, que és una molt bona companya i persona. Espero que puguem seguir quedant!
VxL del CNL del Maresme
Afegeix un nou comentari