En Ruben és un aprenent del Voluntariat per la llengua (VxL) nascut a l’Argentina i resident a Canet de Mar. És un pediatre jubilat a qui interessen molt la llengua i la cultura catalanes. Reproduïm, amb el seu permís, el missatge d’agraïment que ha fer arribar als dinamitzadors del VxL del Maresme.
"Al maig acabaré el nivell Bàsic de Català (A2) a l’Escola d’Adults Maria Saus de Canet de Mar. No em puc creure que encara no fa dos anys que vaig arribar a Catalunya i vaig començar a viure a Canet.
Presa la decisió d'aprendre el català, vaig iniciar el curs Bàsic i em vaig relacionar amb grups del poble per submergir-me en aquesta nova llengua. A l'any d'arribar, vaig poder començar l'experiència de tenir una parella lingüística.
Tot el primer temps va consistir només a escoltar. Les trobades amb el voluntari Jaume Ferret m'han permès no només incorporar coneixements de la llengua catalana, sinó també anar descobrint la història i la idiosincràsia de Catalunya. Comprendre és el camí a la integració, no a l'assimilació: és important conservar les arrels culturals d'origen.
Ara escolto, però també, amb esforç, començo a armar els meus pensaments i expressar-los en català. Continuaré amb les reunions periòdiques amb el Jaume, perquè m'ajuden i enriqueixen de forma permanent, especialment ara que m'estic permetent parlar una mica més en català, encara que m'equivoqui i intercali alguns termes en castellà. També continuo l'aprenentatge: amb el curs de conversa i la interrelació amb grups del meu entorn, llegint i estudiant.
El meu agraïment al VxL i al Jaume per haver tingut aquest camí obert."
Ruben, aprenent argentí resident a Canet de Mar, del VxL del Servei Comarcal de Català del Maresme (Centre de Normalització Lingüística del Maresme)
Afegeix un nou comentari