Vés al contingut

El Voluntariat per la llengua, punt d'interès per als participants en el Congrés Internacional de Ciutats Educadores

El CNL del Vallès Oriental va rebre una delegació de participants en el Congrés, celebrat a Granollers del 26 al 29 de maig.
imatge_1780054551.jpg
27/05/2026
Voluntariat per la llengua
Granollers (CNL del Vallès Oriental)

La visita es va emmarcar en les diverses rutes que van fer els congressistes per conèixer diferents iniciatives que es duen a terme a la ciutat per afavorir la inclusió social i el reconeixement i respecte per la interculturalitat.

Els congressistes van conèixer la missió del CPNL, consistent en l'extensió del coneixement i de l'ús de la llengua catalana, i molt especialment el funcionament del Voluntariat per la llengua. El VxL és un programa que promou l'ús social del català a partir de la constitució de parelles lingüístiques, formades per persones voluntàries i aprenents que es troben regularment per conversar en català. El projecte facilita la integració social, la confiança comunicativa i el coneixement mutu entre cultures diferents atès que molts dels seus participants tenen orígens diversos.

El Congrés IAEC té una periodicitat biennal i l'edició d'enguany ha girat a l'entorn del sentiment de pertinença a les ciutats, de la formació i promoció del pensament crític, i de la creativitat per afrontar els reptes que presenten societats cada cop més diverses.
 

Vols compartir aquesta notícia?