Vés al contingut

943 comerços asseguren l'ús social del català al Baix Llobregat Nord

El Centre de Normalització Lingüística ha consolidat durant l'any 2025 la implicació del comerç local en la promoció de l'ús de la llengua catalana
CAST_Fleca Milú_1773139543.jpeg
04/03/2026
Establiments col·laboradors
Molins de Rei (CNL Baix Llobregat Nord)

El Centre de Normalització Lingüística (CNL) Baix Llobregat Nord, del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), amb seu a Molins de Rei, ha consolidat la tendència dels darrers anys d'implicar el comerç local en el foment de l'ús oral del català mitjançant l'adhesió de 943 establiments comercials al programa Voluntariat per la llengua.

A manca de tancar les dades oficials definitives del CPNL de l'any passat, 943 són els establiments col·laboradors que s'han compromès a garantir un espai d'ús de la llengua catalana al Baix Llobregat Nord.

13 són els municipis que conformen el CNL Baix Llobregat Nord: Castellbisbal (Vallès Occidental) i 12 poblacions del Baix Llobregat: Abrera, Cervelló, Corbera de Llobregat, Esparreguera, Martorell, Molins de Rei, Olesa de Montserrat, Pallejà, la Palma de Cervelló, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç dels Horts i Vallirana.

El CPNL compta a tot Catalunya amb una xarxa de 7.947 establiments comercials que s'han anat adherint al programa Voluntariat per la llengua des de l'any 2007. Es poden consultar al web www.vxl.cat/establiments.

Vols compartir aquesta notícia?