La trobada de parelles lingüístiques virtuals del CNL de Girona va comptar amb una intervenció especial del Centre Català d'Escòcia, entitat que col·labora amb el VxL. Laia Puig i Elisabet Vives, membres de la junta, van explicar què és i quina tasca fa el Centre Català d'Escòcia i també van compartir la seva experiència en projectes de voluntariat lingüístic a l'exterior i el paper imprescindible que tenen els casals i centres catalans per mantenir viva la llengua i la comunitat catalana arreu.
Les trobades de parelles lingüístiques virtuals del CNL de Girona són un espai pensat per fer seguiment de les trobades, compartir experiències i donar veu a les persones que fan possible aquest projecte. L'objectiu principal és acompanyar les parelles lingüístiques en el seu recorregut, escoltar com s'estan desenvolupant les trobades virtuals i detectar necessitats, reptes i propostes de millora. En definitiva, generar un espai proper i útil que permeti reforçar la confiança i la motivació de totes les persones participants.
La trobada també va servir per presentar un nou recurs per a les parelles lingüístiques, De què parlem? És una proposta de joc per dinamitzar les converses, en què es poden trobar preguntes de forma aleatòria per temàtiques concretes o de qualsevol tema.