Vés al contingut

II Concert a dues veus

El cor Veus del Mar, del CNL de Badalona i Sant Adrià, i la coral Veus del Món, del CNL de l'Hospitalet de Llobregat, tornen a cantar junts
Image (1)_1748595426.jpg
30/05/2025
Badalona

Aquest dijous 29 de maig, el teatre El Círcol de Badalona s'ha omplert amb un centenar d'espectadors per gaudir del segon Concert a dues veus que han ofert el cor Veus del Mar, del CNL de Badalona i Sant Adrià, i la coral Veus del Món, del CNL de l'Hospitalet de Llobregat.

Es tracta d'una iniciativa que pretén donar valor als cors dels dos CNL. Les corals són un espai d'ús del català que permet a l'alumnat usar la llengua fora de l'entorn de l'aula en una activitat lúdica per a la qual no cal tenir un domini previ de la llengua.

Els cors, a més, afavoreixen la relació entre l'alumnat de diversos nivells i voluntaris i aprenents del programa del Voluntariat per la Llengua. Es troben un cop per setmana per assajar cançons en català de diversos estils, fet que els permet millorar la fonètica i la fluïdesa.

El cor Veus del Mar ha ofert un repertori centrat en la temàtica del mar com l'havanera El meu avi o Quan tot s'enlaira, de Txarango. Per la seva banda, cançons tan diferents com Obre els ulls d'Els Catarres o La gent que estimo d'Oques Grasses han format part del repertori de Veus del Món. Els dos grups han acabat cantant junts tres peces: Perdut en la immensa mar blava, La vida és bella i Abril, maig, juny, aquesta última amb la participació de tot el públic.

El concert ha estat possible gràcies als directors dels dos cors, Lluís Arguijo, del Conservatori de Música de Badalona, i Mònica Peig, de l'Escola Municipal de Música Centre de les Arts de l'Hospitalet (EMMCA). Ha estat tot un èxit, i tant per part dels cantaires com del públic assistent sembla que hi haurà ganes de repetir.