En el taller nàutic d'aquest trimestre s'ha treballat la part més pràctica de la navegació. Després d'una explicació detallada dels principals nusos mariners, com ara l'as de guia, el vuit, el pla o l'anomenat nus màgic, els alumnes han pogut practicar com fer-los i com desfer-los. Seguidament, han conegut el lèxic de les parts del raquero, i com organitzar els caps, muntar les veles i comprovar la seguretat del vaixell abans de sortir. Finalment, tots els alumnes han sortir a navegar amb les barques de vela per la badia de Roses.
El taller ha anat a càrrec de personal tècnic de l'equip del GEN Roses. Familiaritzar els alumnes nouvinguts amb els espais de la població fa que se sentin més vinculats al lloc de residència. Aprendre llengua en contextos no formals aporta significativitat a l'aprenentatge i fa percebre la necessita d'aprendre-la per usar-la.
Aquesta és una més d'un conjunt d'actuacions centrades en fomentar l'ús del català entre els nostres alumnes, planificada amb l'objectiu d'incentivar l'ús oral de la llengua catalana en l'àmbit esportiu i de proporcionar un àmbit atractiu que faciliti el procés d'aprenentatge de la llengua catalana.
Aquesta col·laboració permet als nostres aprenents conèixer una de les entitats més emblemàtiques de la població, el GEN Roses, i sentir-la partícip del seu procés d'adquisició de la llengua catalana.