La Unió Empresarial de l'Anoia (UEA) s'adhereix al programa Voluntariat per la llengua i contribueix a fomentar l'ús de la llengua catalana al territori. L'UEA promourà els serveis a empreses del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) a les empreses associades, gairebé un total de 300.
El CPNL treballa en el sector empresarial per garantir que el català sigui present a les empreses. Ofereix diferents serveis com el Voluntariat per la llengua a l'empresa, el servei de revisió i traducció de textos, tallers de sensibilització lingüística, assessorament sobre legislació lingüística, plans de gestió lingüística i altres aspectes sobre foment d'ús de la llengua catalana i responsabilitat corporativa empresarial que es poden consultar al web.
L'UEA és una associació empresarial constituïda l'any 1982 que té com a objectiu principal acompanyar empreses, emprenedors i autònoms en el seu procés de creixement. Des de llavors ha esdevingut una entitat de referència i agrupa empreses de diferents sectors, de la comarca de l'Anoia i comarques veïnes.