La Chiara és una aprenenta del Voluntariat per la llengua (VxL) en modalitat virtual que resideix a Bologna (Itàlia). Va néixer a l’Alguer i parla força bé el català tot i que el vol millorar una mica per poder fer de voluntària més endavant. Ara mateix té com a parella lingüística la Raquel, que resideix a Sant Feliu de Llobregat i amb qui practica la llengua a través de videoconferència.
L’any passat van participar en la categoria VxL a la X Gimcana de les Llengües, concurs de preguntes en línia que organitza el Centre de Normalització Lingüística d’Osona i el Servei Comarcal de Català del Ripollès.
El 20 de març, que se celebra el Dia Internacional de la Felicitat, la Chiara ens va enviar unes fotografies juntament amb aquest missatge que volem compartir amb vosaltres:
Benvolguts! Soc la Chiara i a les fotos surto amb la Raquel, la meva parella lingüística amb qui vaig a anar a Ripoll i a Sant Joan de les Abadesses fa dos mesos.
Havíem guanyat un dinar a Ripoll gràcies a la Gimcana de les Llengües i vam fer de turistes tot el dia.
Soc italiana i vaig començar a estudiar català gràcies a les cançons de Txarango, així que no podia no anar a Sant Joan :)
He vist al Facebook @vxlcat que amb motiu del Dia Internacional de la Felicitat estàveu publicant fotografies de parelles lingüístiques que la irradiaven i he pensat d’enviar-vos aquestes ;)
Petons des de Bologna!


En el seu perfil de Facebook va compartir les fotografies amb aquest text:Oggi è la giornata internazionale della felicità e non potevo non celebrare una delle cose che mi rende più felice! Feliç #DiaInternacionalDeLaFelicitat!
Chiara Colasanti, aprenenta del VxL virtual
Comentaris
Vull fer de parella linguistica pero vull a pendre l' Italia, es posible? Gracias
El compromís dels participants en el VxL és conversar en català durant una hora a la setmana per tal que els aprenents el puguin practicar de manera distesa. No és un programa d'intercanvi lingüístic.
Ara bé, a l'apartat a la fitxa d'alta "Voleu que tinguem en compte alguna cosa que no us hàgim preguntat?" podeu expressar les vostres preferències quant a la llengua materna de la parella que se us assigni i preguntar-li si, a banda de l'hora de conversa en català, estaria disposada a fer-ne en altres idiomes. No podem assegurar-vos que trobem la persona adequada ni que aquesta estigui disposada a fer aquestes hores de més amb vosaltres, es tracta d'una decisió personal que va més enllà del compromís adquirit amb el VxL.
Hola, Mercè,
Em dic Aldo i estic estudiant català amb el Consorci. A més del curs, m'agradaria tornar a fer una pràctica lingüística amb un voluntari per repetir la molt bona experiència que vaig tenir l'any passat amb en Josep. Jo soc italià i no tindria cap problema en afegir una hora més per practicar una mica d'italià amb tu. Si vols parlem. Salutacions, Aldo
Jo estic estudiant català el bàsic 3 i si us plau necessito una parella per poder practicar i així aprendre a parlar metjor el català.
Algun voluntari que estigui disponible si us plau se pot posar en contacte amb mi , els ho agrairia molt, gràcies
Perquè t'assignem una persona voluntària com a parella lingüística per practicar el català t'has d'inscriure com aprenenta a https://www.vxl.cat/participa-hi/fes-te-aprenent
També pots adreçar-te al Centre de Normalització Lingüística que tinguis més a prop: https://www.cpnl.cat/xarxa/centres/
O pots escriure a vxl@cpnl.cat, dir-nos on vius i et posarem en contacte amb el dinamitzador del Voluntariat per la llengua de la zona.
Afegeix un nou comentari