Vés al contingut

El VxL de Lleida presenta les parelles de l’edició de tardor

La nova edició compta amb una trentena de parelles lingüístiques presencials
20251030_201833_1761902785.jpg
30/10/2025
Lleida

Voluntaris i aprenents del Voluntariat per la llengua (VxL) de Lleida s'han reunit aquest dijous al centre cívic l'Ereta per conèixer la persona amb qui conversaran en català, durant un mínim de deu setmanes, com a parella lingüística. Alguns ja han participat en altres edicions del VxL i en coneixen el funcionament de primera mà, mentre que d'altres és el primer cop que tenen l'oportunitat d'acompanyar, o de ser acompanyats, en el procés d'expressar-se en català en el dia a dia.

En aquesta trobada s'hi ha convocat trenta-una noves parelles de la modalitat presencial, les quals es reuniran un cop a la setmana a Lleida per conversar en català de forma distesa. Per fer-ho, poden utilitzar els punts de trobada que ofereixen la xarxa d'establiments i d'entitats col·laboradores amb el VxL que hi ha distribuïts per tota la ciutat, com és el cas del centre cívic que ha acollit la reunió.

Durant la primera part de l'acte, la dinamitzadora del VxL ha explicat la dinàmica del programa, els avantatges del carnet del VxL, i les activitats i propostes culturals adreçades als VxL. La segona part s'ha dedicat a la presentació de les parelles, que han pogut recollir el material de suport per a les converses, intercanviar les primeres frases en català, començar-se a conèixer i acordar el dia i l'hora de la primera cita, així com el punt de trobada.

Un dels moments més emotius de la jornada ha estat quan l'Ana María, una de les voluntàries, ha compartit la seva experiència vinculada amb l'aprenentatge del català. Fa uns anys, va començar a aprendre la llengua catalana com a alumna del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Lleida i va participar en el VxL com a aprenenta. Enguany, amb el certificat C1 a la butxaca, s'ha fet voluntària per poder tornar el que va rebre i ajudar altres persones que, com ella, no tenen el català com a primera llengua, però que estan decidides a poder-s'hi expressar amb seguretat i fluïdesa.