Vés al contingut

El Voluntariat per la llengua present a instituts de l’Alt Penedès

20231204_Presentació VxL_IES Nou_VP_03_1711099070.jpg
22/03/2024

Voluntaris i aprenents del VxL fan arribar les seves experiències a nois i noies de diversos instituts

Des del mes de novembre del 2023 fins al primer trimestre de l'any 2024, el Voluntariat per la llengua (VxL) ha continuat estant present a diversos instituts de l'Alt Penedès.

Institut de Gelida

Al novembre, a l'institut de Gelida es va fer una sessió informativa del programa de parelles lingüístiques a una quarantena d'alumnes de l'aula d'acollida i de 4t d'ESO, amb les tutores, per animar-los a participar-hi. Una voluntària gelidenca, Mercè Llopart, hi va participar donant orientacions, idees de jocs per practicar el català i compartint la seva experiència en el Voluntariat per la llengua.

Institut Nou de Vilafranca

Al mes de desembre, l'Institut Nou de Vilafranca va organitzar una sessió amb una seixantena d'alumnes de 3r d'ESO per preparar un grup de voluntaris que participaran en el projecte de parelles lingüístiques. En aquest cas, el Joan Ràfols i el Ruben Pérez, parella lingüística del Voluntariat per la llengua, van compartir la seva experiència i van conscienciar i engrescar l'alumnat per ajudar els nois i noies que encara no s'han llençat a parlar en català o encara no tenen prou fluïdesa.

Institut Alt Penedès

Al mes de febrer, l'Institut Alt Penedès també va oferir una sessió a una trentena de nois i noies de 4t d'ESO de la matèria de servei comunitari que s'ofereixen per conversar amb alumnes de 1r i 2n d'ESO de l'aula d'acollida. En aquest cas, el Rossend Castells i la Rocío Quintana, van fer arribar la seva experiència com a parella lingüística i van respondre les preguntes que els alumnes els havien preparat prèviament a l'aula.

A la sessió també hi va participar el Jordi Esteban, membre de la CAL (Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana), que va oferir una sessió d'estratègies per dinamitzar la conversa de les parelles.

Totes aquestes sessions tenen com a objectiu que els alumnes practiquin el català d'una manera informal i distesa, a través de converses i jocs, dins del seu horari lectiu.