Esteu aquí

"La Riera" en versió txeca

Quan em diuen: "Parles bé català", contesto amb molt d'orgull i un gran somriure: "Clar, perquè tinc la meva parella lingüística, la Glòria!"

Em vaig apuntar al programa Voluntariat per la llengua per aprendre a parlar català amb fluïdesa. Quedàvem en un bar de Masnou, preníem suc de taronja i parlàvem. O més bé, parlava jo. La Glòria reia i deia: "Tu ets molt xerraire, oi?"

Sí, jo no parava de parlar. Cada trobada comptava noves histories meves. Aixó era La Riera pero en versió txeca...

Un dia Glòria em va dir: "Saps qué? El nombre mínim de trobades del VxL son 10 hores i nosaltres ja fa dos mesos que ens trobem!"

Vam riure i vam decidir que malgrat que acabéssim les 30 hores màximes per parella lingüística que permet el programa ens continuaríem veient.

La nostra amistat ja dura 7 anys. Em sento molt afortunada i feliç perque no només vaig aprendre català, sinó que també he guanyat una nova família.

Vull donar les gràcies a la Glòria i agrair el seu temps que em va dedicar. I desitjo a tots els nous participants en el programa que gaudeixin tant com jo ho he fet i que guanyin noves amistats.

Lucie Hermanovà, aprenenta  del VxL de Teià (CNL del Maresme) nascuda a la República Txeca i arribada a Catalunya el 2006 

 

 

 

Afegeix un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar que vostè és una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Voluntariat per la llengua

Voluntariat per la llengua (VxL) és un programa impulsat per la Secretaria de Política Lingüística del Departament de Cultura i gestionat territorialment pel Consorci per a la Normalització Lingüística. El programa facilita que les persones que tenen coneixements bàsics de català i es volen llançar a parlar-lo, el puguin practicar en un context real i distès i que les que el parlen habitualment no canviïn de llengua innecessàriament. Voluntariat per la llengua s’adreça només a persones majors d’edat. Els participants poden triar entre la modalitat presencial o la modalitat virtual. El compromís mínim de participació és de 10 hores: una hora a la setmana, durant 10 setmanes. A partir de les inscripcions, es formen les parelles lingüístiques, tenint en compte els horaris disponibles i les afinitats dels inscrits.

dl dt dc dj dv ds dg
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 
 

separador

separador

Si vols llançar-te a parlar català i el vols practicar de forma natural i distesa
Apunta’t al Voluntariat per la llengua!