Esteu aquí

En marxa la nova campanya de VxL "Quan parles fas màgia"

Subscripció al RSS
Subscribeix-te a les Noticies
05/10/2020

El Voluntariat per la llengua (VxL) ha encetat una nova campanya de difusió del programa que inclou espots de televisió, falques de ràdio, corporis, una exposició itinerant en dos formats i imatges amb diferents continguts que es difondran a través de les xarxes socials amb l'etiqueta #QuanParlesFasMàgia.

D'entre els objectius de la campanya hi ha el de difondre els resultats obtinguts després de 17 anys de VxL, gràcies a la participació de voluntaris, aprenents, entitats, establiments i organismes diversos i també a la feina feta des del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), que gestiona territorialment el programa de la Direcció General de Política Lingüística.

La difusió d'aquesta nova proposta estètica i creativa pretén donar un nou impuls al VxL, que enguany assolirà la xifra de 150.000 parelles lingüístiques formades des del 2003. El missatge de la campanya gira a l'entorn de la màgia, tant en sentit literal, a través dels elements visuals en general i dels trucs que es poden veure en els espots, com en sentit metafòric, mitjançant conceptes com ara la màgia del voluntariat, de la llengua o del treball en xarxa. Cal destacar que, per primer cop, els protagonistes d'una campanya de VxL són participants reals en el programa, voluntaris i aprenents que van ser seleccionats a partir d'un càsting al qual s'hi van presentar més de 200 persones.

Tant els espots, que ja s'han pogut veure a TV3, com les falques, que es poden sentir a Flaixback i Flaix FM, s'emetran també a televisions i emissores de ràdio locals d'arreu del país (com ara Ràdio i TV Mataró, Ràdio Vilassar de Mar, Ràdio Sant Quirze del Vallès o Ràdio Igualada). Pel que fa als corporis, són ja presents als més de 140 punts d'atenció que el CPNL té a tot Catalunya, d'entre els quals les seus dels 22 centres de normalització lingüística que gestionen el programa.

L'exposició "Quan parles fas màgia", que posa en valor el fet que la llengua és un element de transformació amb una vessant social que cohesiona, va ser presentada el dia 2 d'octubre al Centre d'Arts Santa Mònica de Barcelona. Durant la presentació, la consellera de Cultura, Àngels Ponsa (que ha estat voluntària del VxL), va dir als participants en el VxL presents que eren "ambaixadors de la cultura catalana", que "els que hem sigut voluntaris sabem que el voluntariat té màgia. Compartim dues cultures a través de la llengua i compartim també l'estima pel país" i que el VxL és un programa d'èxit que no ha parat de crèixer, ple de vitalitat després de tants anys.

Per la seva banda, la directora general de Política Lingüística i presidenta del CPNL, Ester Franquesa, va agrair als voluntaris i aprenents "que hagin volgut posar les cares i somriures a una exposició i una campanya que recorrerà tot el territori". Tots ells van rebre un any de continguts en català gràcies a FilminCAT i IQuiosc.

L'exposició, tant en el format emmarcat en fusta i amb uns miralls que fan sentir l'espectador formar part d'una parella lingüística com en el de pantalles enrotllables, voltarà per tot el territori i ja té dates per ser mostrada a Tortosa, Terrassa, Palau Solità i Plegamans, Reus, Barcelona, Esparreguera, Lleida, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Tarragona, Badalona, Vic, Manlleu, Torelló o Centelles.

Tot i que la campanya mostra tant la modalitat presencial com la virtual del programa, val a dir que, a partir de l'alerta sanitària provocada per la COVID-19, es promou que les converses de les parelles lingüístiques per practicar el català es facin a través de videoconferència. Des de l’1 d’abril fins a l'actualitat ja s’han format prop de 1.800 parelles en modalitat virtual. Durant tot el 2019, en què es va arribar a les 11.425 parelles en total, només 409 van optar per la modalitat virtual en les seves trobades.

 

separador

separador

Ja som 140.000 parelles 
i continuem creixent!