Esteu aquí

Èxit de convocatòria per al càsting del Voluntariat per la llengua

Subscripció al RSS
Subscribeix-te a les Noticies
14/02/2020

La Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) preparen una nova campanya publicitària del Voluntariat per la llengua (VxL) que protagonitzaran per primera vegada participants reals en el programa.

Per això, s'ha convocat un càsting a les ciutats de Girona, Barcelona i Tarragona al qual s'han pogut inscriure totes les persones amb carnet de VxL vigent, encara que no tinguessin cap experiència prèvia en l'àmbit de la publicitat o de la interpretació.

Per al càsting, que s'ha fet els dies 11, 12 i 13 de febrer al Centre Cultural La Mercè de Girona, al Centre Cívic de la Part Alta de Tarragona i a la seu de Nanouk Films a Barcelona respectivament, hi ha hagut més de 200 sol·licituds. Finalment, han estat 99 persones les que han pogut participar-hi. El grup més nombrós (amb 58 persones) ha estat el de Barcelona, amb participants de diversos centres de normalització lingüística que han volgut desplaçar-se a la Ciutat Comtal per gaudir d'aquesta experiència. A Girona hi ha hagut 25 participants, del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Girona però també del CNL d'Osona, per exemple. A Tarragona, han fet les proves un total de 16 voluntaris i aprenents del VxL, provinents del CNL de Tarragona i també del de l'Àrea de Reus Miquel Ventura.

La dinàmica del càsting va consistir a presentar-se un per un davant la càmera per després, en parella, interpretar una situació (ben surrealista) proposada per la directora de càsting. L'objectiu era comprovar la capacitat d’improvisació, la naturalitat o l'originalitat amb què resolien la proposta. La sorpresa va ser que, després dels nervis inicials, tothom va poder descobrir el seu costat artístic i passar una estona realment agradable. En definitiva, va ser una altra oportunitat (ben divertida i original) per als participants en el VxL de practicar el català en un nou entorn, en aquest cas en el de la interpretació i la publicitat.   

Un cop s’hagin fet els processos de selecció a tot el territori català se sabrà quins voluntaris i aprenents han estat els escollits per convertir-se en la imatge del Voluntariat per la llengua en aquesta nova campanya que es podrà veure durant el segon trimestre de l'any en diversos mitjans de comunicació i a les xarxes socials.

separador

separador

Ja som 135.000 parelles 
i continuem creixent!