Esteu aquí

De pensar de fer-me voluntària del VxL a tenir dues companyes de feina com a aprenentes i una altra també voluntària!

Des de desembre del 2022 i seguim...

Un matí vaig conèixer una noia per temes professionals, la Liliana, vaig saber que estava estudiant català al Centre de Normalització Lingüística (CNL) d'Osona, feia temps que pensava que m’havia de fer voluntària del Voluntariat per la llengua (VxL) com a parella lingüística.

Parlant amb ella, ens vam decidir a inscriure’ns com a voluntària i aprenenta, però em va acompanyar una segona persona a l’hora d’inscriure’ns, va ser la Khaoula que en aquest moment també hi tenia relació professional. Així doncs la Khaoula també es va inscriure.

Un cop allà la Judit, dinamitzadora del programa, em va comentar que a l’empresa on treballo, hi havia una altra persona, l’Erika, que estava interessada a participar en el VxL com a aprenenta i que potser aniria bé a totes dues.

I ja veieu! de pensar a fer-me voluntària, he passat a tenir dues companyes aprenentes, i una que s’ha fet voluntària.

Ens hem conegut totes quatre, tenim amistat, i ja hem fet alguna sortida cap a la Creu de Gurb, Matagalls, algun esmorzar, hem compartit algun llibre i fins i tot sortida i sopar a la platja.

Us animo a participar d’aquest programa que ens enriqueix com a persona i com a país.

Carme Baqué, voluntària del VxL del CNL d'Osona (agost 2023)

Afegeix un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar que vostè és una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Voluntariat per la llengua

Voluntariat per la llengua (VxL) és un programa impulsat per la Secretaria de Política Lingüística del Departament de Cultura i gestionat territorialment pel Consorci per a la Normalització Lingüística. El programa facilita que les persones que tenen coneixements bàsics de català i es volen llançar a parlar-lo, el puguin practicar en un context real i distès i que les que el parlen habitualment no canviïn de llengua innecessàriament. Voluntariat per la llengua s’adreça només a persones majors d’edat. Els participants poden triar entre la modalitat presencial o la modalitat virtual. El compromís mínim de participació és de 10 hores: una hora a la setmana, durant 10 setmanes. A partir de les inscripcions, es formen les parelles lingüístiques, tenint en compte els horaris disponibles i les afinitats dels inscrits.

dl dt dc dj dv ds dg
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
 

separador

separador

Si vols llançar-te a parlar català i el vols practicar de forma natural i distesa
Apunta’t al Voluntariat per la llengua!