Esteu aquí

Als comerços de l'ASIC de la Garriga els agrada ajudar a practicar el català

Avui hem parlat amb la Pilar Millán, presidenta de l’ASIC (Agrupació de Serveis i Comerciants) de La Garriga. Té una botiga d’esports i complements a la plaça de Can Dachs, un dels comerços del TRAM 1.

L’ASIC es va fundar el 18 de maig de 1989 amb l’objectiu de treballar per millorar els serveis dels membres associats, ja sigui per assessorar-los sobre subvencions i ajudes, com per promocionar-los a través de les campanyes de dinamització i fidelització. És una associació que no descansa, ja que cada quinze dies la junta directiva, formada per dotze comerciants, es reuneix per presentar accions a través de les diferents comissions de treball que organitzen. Tan aviat preparen seminaris i formació per als associats, com realitzen actuacions per promoure el comerç mitjançant sortejos, concursos, fires i tota mena d’activitats per acostar el comerç al poble. Ara signen un conveni de col·laboració amb l’Oficina de Català de la Garriga (del Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental), ja que des de fa temps participen activament en el Voluntariat per la llengua.

Quina és la teva feina com a presidenta?

Represento l’ASIC i els 103 establiments que la formen, dividits en serveis, comerços i restauració de la Garriga. La meva feina és dinamitzar el comerç del poble a través d’activitats formatives, culturals i comercials amb el suport de l’Ajuntament.

Com esteu organitzats amb tants associats?

Bé, com que som tants comerciants, estem distribuïts en trams d’acord amb la nostra situació en els diferents carrers que formen el poble. Treballem mitjançant les xarxes socials, tenim correu electrònic, la nostra pàgina web i el Twitter.

Com és el perfil del client a la Garriga?

No fa gaire es va fer un estudi a la Garriga per veure quin és el nostre públic i es va veure que tenim un perfil familiar, més aviat gran, que acostuma a comprar a la Garriga per la diversitat i comoditat de fer poble. Però també hem vist que tenim mancances per arribar a la gent jove, per aquest motiu estem fent alguns canvis d’hàbits per adaptar-nos-hi mitjançant les xarxes i altres estratègies.

I pel que fa a la llengua?

A la Garriga la gent està molt conscienciada a parlar català i a defensar els nostres orígens. Majoritàriament els clients que atenem tenen el català com a llengua de comunicació. I si de vegades ens ve algú de fora, però que intenta parlar-nos en català el valorem molt i l’ajudem perquè ens agrada l’esforç que hi posa per dirigir-se en la nostra llengua.

De quina manera ha col·laborat l’ASIC amb el VxL i l’Oficina de Català (OC) de la Garriga?

El tema de la llengua és important per a nosaltres, de fet hi ha voluntaris lingüístics que són antics associats ara ja jubilats.Dintre de les nostres activitats per dinamitzar el comerç, organitzem el joc lingüístic de l’Endevina-la! Aquest és el segon any que el fem i ha estat tot un èxit. Hem rebut felicitacions per part d’alguns comerciants pel fet d’organitzar una activitat cultural adreçada als adults, ja que en altres ocasions ens hem acostat als adults, però a través dels infants.

Ara hi signarem un acord de col·laboració perquè volem que la nostra associació vagi acompanyada de l’OC de la Garriga per fer altres dinàmiques que estem programant ja de cara al setembre a fi de lligar el comerç amb la llengua.

Quina és l’evolució del comerç de la Garriga?

Hem passat uns anys dolents en què s’han anat tancant alguns comerços del poble que eren a la Garriga des de fa molts i molts anys. Però després d’aquesta crisi, ara, amb l’ajut de l’Ajuntament, que aposta per nosaltres com a associació que aplega un munt de comerços, estem potenciant la nostra feina per fer-nos més visibles i actius i així connectar més i millor amb la població.

Com definiries la vostra tasca com a associació de serveis i comerciants?

Doncs és una entitat amb la voluntat de fer un comerç amable, sensible i professional a la Garriga. Volem que la gent se senti còmoda comprant al poble sense la necessitat de desplaçar-se a altres indrets i amb la seguretat que els cuidarem com cal, i, evidentment, en sabem molt, d’allò que els oferim.

Susanna Corcho, tècnica de Normalització Lingüística de l’OC de la Garriga (Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental).

Afegeix un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar que vostè és una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.

Voluntariat per la llengua

Voluntariat per la llengua (VxL) és un programa impulsat per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura i gestionat territorialment pel Consorci per a la Normalització Lingüística. El programa facilita que les persones que tenen coneixements bàsics de català i es volen llançar a parlar-lo, el puguin practicar en un context real i distès i que les que el parlen habitualment no canviïn de llengua innecessàriament. Voluntariat per la llengua s’adreça només a persones majors d’edat. Els participants poden triar entre la modalitat presencial o la modalitat virtual. El compromís mínim de participació és de 10 hores: una hora a la setmana, durant 10 setmanes. A partir de les inscripcions, es formen les parelles lingüístiques, tenint en compte els horaris disponibles i les afinitats dels inscrits.

dl dt dc dj dv ds dg
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 

separador

separador

Si vols llançar-te a parlar català i el vols practicar de forma natural i distesa
Apunta’t al Voluntariat per la llengua!